Kontaktieren Sie uns gerne für alle Presseanfragen:

Verena Grill

Verena Grill-Klattenhoff

Simone Strobel

tado° schließt neue Finanzierungsrunde mit 50 Millionen US-Dollar ab

München, 25. Oktober 2018 - tado°, der Marktführer für intelligentes Klimamanagement, hat in einer neuen internationalen Finanzierungsrunde 50 Millionen US-Dollar (43 Millionen Euro) von Amazon, E.ON, Total Energy Ventures, Energy Innovation Capital, Inven Capital, der Europäischen Investment Bank und anderen aufgenommen. Die Gesamtfinanzierung steigt damit auf insgesamt 102 Millionen US-Dollar (89 Millionen Euro). Mit dem neuen Kapital will tado° seine Marktposition stärken sowie weiterhin in die Entwicklung hochwertiger Produkte und neuer Service-Angebote investieren.

tado° als treibende Kraft in einem schnell wachsenden Markt

Etwa 30% der weltweit genutzten Energie wird für das Heizen und Kühlen von Gebäuden verwendet.* tado° widmet sich als eines der wenigen Unternehmen voll und ganz diesem Thema. Dem Markt für smarte Thermostate wird bis Ende 2022 eine jährliche Wachstumsrate von 54% prognostiziert, das entspricht einem Gesamtvolumen von insgesamt 6,8 Milliarden US-Dollar (5,9 Milliarden Euro).**

„Wir sind davon überzeugt, dass in naher Zukunft jedes Gebäude intelligent geheizt und gekühlt wird. Jetzt ist der richtige Zeitpunkt, Kapital aufzunehmen und dafür zu nutzen, tado° als Nummer Eins in diesem wachsenden Markt zu etablieren,“ sagt Toon Bouten, CEO von tado°.

So funktioniert tado°

Die Smarten Thermostate von tado° verbinden Heizungen und Klimaanlagen mit dem Internet. Die App auf dem Smartphone erkennt, sobald die Bewohner das Zuhause verlassen oder sich diesem wieder nähern, oder sobald ein Fenster offen ist und stellt die Temperatur entsprechend effizient ein. Zudem tragen Wettervorhersagen und selbstlernende Algorithmen dazu bei, bis zu 31 Prozent Heizkosten einzusparen und gleichzeitig den Komfort und das Wohlbefinden zu verbessern.

Von Smarten Thermostaten zur ganzheitlichen Lösung rund um das Klima zuhause

„Ein warmes und komfortables Zuhause ist ein menschliches Grundbedürfnis,” sagt tado° Mitgründer & CPO Christian Deilmann. “Ziel von tado° ist es, den Kundennutzen noch weiter zu steigern. Dazu investieren wir das frische Kapital in eine Reihe neuer Angebote, die unseren Kunden dabei helfen, das Klima in den eigenen vier Wänden zu managen.

Eine durchschnittliche europäische oder US-amerikanische Familie gibt im Jahr zwischen 1.000 und 3.000 US-Dollar (900-2.600 Euro) für das Heizen und Kühlen aus. Ein warmes Zuhause erfordert neben hohen Ausgaben auch Zeit und Nerven: So muss der Kunde zum Beispiel den richtigen Energietarif auswählen, ein passendes Heizsystem finden oder Reparaturen und jährliche Wartungen organisieren. tado° kümmert sich mit neuen Service-Angeboten für seine Kunden um genau diese Aspekte und macht das Leben dadurch einfacher, komfortabler und erschwinglicher.

tado° Produkte sind in allen europäischen Apple Stores erhältlich oder können von mehr als 30 Energieunternehmen und vielen weiteren führenden Händlern und Partnern erworben werden.

Pressekontakt für mehr Informationen über tado°, über die Investoren oder für zusätzliches Bildmaterial

• tado GmbH
  • Simone Strobel
  • Sapporobogen 6-8
  • simone.strobel@tado.com
  • Tel: +49 89 7167786-11

Der Marktführer für intelligentes Klimamanagement hat seinen Firmenstandort in München und wurde 2011 gegründet. Mit seinen Smarten Thermostaten für Heizungen und Klimaanlagen ist tado° der Climate Assistant für das Zuhause. Die tado° App nutzt dabei Funktionen wie die ortsabhängige Steuerung, die Wettervorhersage-Steuerung, die Fenster-Offen-Erkennung, den Raumluft-Komfort Skill und die Heizung-Reparaturservices. Das reduziert nicht nur die Kosten für das Heizen und Kühlen, sondern sorgt gleichzeitig für mehr Wohnkomfort und ein gesundes Klima in den eigenen vier Wänden.  Mit insgesamt 180 Mitarbeitern revolutioniert tado° die Art, wie Energie zuhause verwendet wird. www.tado.de

Unternehmen, die an dieser Finanzierungsrunde beteiligt sind:

About Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon.

“Customers love using voice to interact with the technology in their home,” said Paul Bernard, director of the Alexa Fund. “It provides a natural, seamless way to control everything from lights and security systems to appliances and thermostats. Climate control systems, in particular, stand out as popular smart home experiences with Alexa and we’re excited to support tado° as they bring their Alexa-compatible devices to more customers across Europe.”

About E.ON

E.ON is an international private energy company, which focuses on energy networks, customer solutions, and renewable energy. As one of Europe's largest energy companies, E.ON plays a leading role in shaping a clean, digital, decentralized world of energy. To this end, the company develops and sells products and solutions for private, commercial and industrial customers.

“The home of the future will be smarter and more sustainable. E.ON is making this a reality. We enable our customers to control their energy needs completely on their own. Being able to intelligently manage comfort at home is an essential part of our Future Energy Home solution and we are happy to strengthen our existing partnership with tado°” said Frank Meyer, SVP B2C Solutions, E-Mobility & Innovation at E.ON.

About Total Energy Ventures

Total Energy Ventures is the venture capital arm of French energy major Total. Its investments support the development of companies with innovative technologies and business models in areas such as alternative and renewable energies, efficient use of energy and natural resources, waste management and greenhouse gas reduction, mobility and transportation etc. that will help meet the challenges of the energy transition.

About Energy Innovation Capital

Energy Innovation Capital is the premier capital provider to energy innovators. EIC is building a platform for entrepreneurs to drive Silicon Valley innovation in the global oil, gas and energy industries. www.energyinnovationcapital.com

“tado° Smart Thermostats deliver energy savings for consumers and enable value-added energy services that together drive increased sustainability, a key investment criterion for Energy Innovation Capital,” said Kevin Skillern, Managing Partner at Energy Innovation Capital.

About the European Investment Bank

The European Investment Bank (EIB) is the long-term lending institution of the European Union, owned by its Member States. It makes long-term finance available for sound investment in order to contribute towards EU policy goals.

EIB Vice-President Ambroise Fayolle, who is responsible for operations in Germany and EFSI at the Bank, said: “Climate change is one of the greatest global challenges of our time. To cope with its effects, we must act quickly, efficiently and innovatively. I therefore particularly welcome the fact that we have gained a new private sector partner in tado°, which can assist us on the path to better climate protection. With its internet-based smart thermostats, which adjust heating to residents’ behaviour, tado° is breaking new ground in reducing energy consumption sustainably. This modern, efficient and innovative approach is precisely what the EU bank, the world’s largest multinational finance provider for climate change projects, is aiming at, with the support of the Juncker Plan.”

WS Capital

WS Capital is an investment firm founded by Walter Schmidt. Mr. Walter Schmidt has served in executive roles in both of Europe’s leading sub-metering companies Techem and ISTA. For about 12 years Mr. Walter Schmidt has been CEO of ISTA, a previously private equity owned company. ISTA has been sold to Hong Kong based CKI in 2017 for €5.7b. As part of the sale of ISTA Mr. Walter Schmidt has resigned from the long-time CEO role at ISTA. Mr. Walter Schmidt joins the Board of tado° to support the growth of the company.

About INVEN CAPITAL

INVEN CAPITAL is CEZ Group’s venture capital fund invested as well  by the European Investment Bank (EIB). EIB financing uses funds from the European Fund for Strategic Investments (EFSI). INVEN CAPITAL's strategy is to seek opportunities for investing in smaller, innovative and growing smart energy businesses in Europe.

Bisherige Investoren wie Target Partners, Shortcut Ventures, Statkraft Ventures, und andere werden tado° weiterhin unterstützen.

Wir sind für dich da

Erfahre mehr oder nimm Kontakt mit uns auf