Veuillez nous contacter si vous avez des questions

Tel.: 01 76 36 13 51

Amazon’s Alexa heats up Europe

Munich, 14. September 2016: As an official launch partner, tado° is delighted to team up with Amazon Echo to bring Alexa to the UK, Germany and Austria. Having already partnered with Amazon in the US, tado° is pioneering integration with Alexa in Europe.

Alexa is Amazon Echo’s voice feature that allows users to talk to their devices. British, German and Austrian residents can now intuitively use hands-free heating control for more comfort, convenience and savings. Amazon Echo allows users to set, increase or decrease their home temperature with tado°; for example: “Alexa, set (living room) temperature to 22 degrees", or "Alexa, increase (bedroom) temperature by three degrees."

Our Smart Thermostats save users up to 31 per cent of their energy bill and have become a core part of connected homes. tado° works as a digital assistant in the background and automatically controls the heating based on your preferences and location. With today’s Amazon Echo partnership, tado° users can now control their heating manually, via app or with their voice.

Images

Des images en haute résolution sont disponibles ici: https://www.tado.com/fr/presse

À propos de tado°

Basé à Munich, tado°, le leader européen des solutions intelligentes de contrôle climatique, a été fondé en 2011. tado° révolutionne la façon dont l'énergie est consommée à la maison. Grâce à l'utilisation d'une application géo-consciente, tado° ajuste automatiquement la température en fonction de l’emplacement des résidents, ce qui permet aux foyers d'économiser de manière significative sur les coûts d'énergie tout en atteignant un niveau de confort plus élevé. Tado° compte 150 employés, plus de 50 millions d'euros de fonds de risque et est actif en Europe et aux États-Unis.

presse tado°

tado GmbH
Stefanie Sedlak
Sapporobogen 6-8