Non esitare a contattarci per qualsiasi informazione:

Verena Grill

Verena Grill-Klattenhoff

tado° raccoglie 50 milioni di dollari (43 milioni di euro) in un nuovo round di finanziamenti

Monaco di Baviera, 25 Ottobre 2018 - tado°, il leader nella gestione intelligente del clima domestico, riscuote successo e ottiene  50 milioni di dollari (43 milioni di euro) in investimenti internazionali da Amazon, E.ON, Total Energy Ventures, Energy Innovation Capital, Inven Capital, e la Banca europea per gli investimenti e altri enti, portando il finanziamento totale a 102 milioni di dollari (89 milioni di euro). Il nuovo investimento sarà utilizzato per rafforzare la posizione di tado° con i migliori prodotti della sua categoria  e ampliare l’offerta di servizi.

In prima linea in un mercato in forte crescita

Circa il 30% dell’energia globale è utilizzata per il riscaldamento e il raffrescamento degli edifici*. tado° è una delle poche aziende completamente dedicate a fare la differenza in questo ambito. Si prevede che il mercato dei Termostati Intelligenti raggiungerà 6.8 miliardi di dollari (5.9 miliardi di euro) entro la fine del 2022, a un tasso annuo di crescita composto (CAGR) previsto del 54% entro il 2022**.

“Siamo convinti che presto tutti gli edifici saranno riscaldati e raffrescati in modo intelligente. Questo è il momento giusto per raccogliere capitale e utilizzarlo per posizionarci come azienda numero uno in questo mercato in forte crescita” afferma Toon Bouten, CEO di tado°.

Come funziona tado°

I Termostati Intelligenti tado° connettono gli impianti di riscaldamento e condizionamento a internet. L’app tado° per smartphone rileva quando un utente lascia casa o sta per rientrare e   quando una finestra viene aperta per gestire la temperatura interna in maniera efficiente. L’Integrazione Dati Meteo e gli algoritmi adattivi, inoltre, contribuiscono ulteriormente a risparmiare fino al 31% sui costi di riscaldamento, migliorando, al contempo, comfort e benessere.

Dai Termostati Intelligenti alla gestione del clima domestico

“Vivere in una casa calda e confortevole è una necessità umana basilare”, dichiara Christian Deilmann, co-fondatore e CPO di tado°. “L’obiettivo di tado° è aumentare ulteriormente il valore per il cliente, investendo capitale fresco in nuovi servizi per una gestione globale del clima domestico dei nostri utenti”.

Un nucleo familiare medio europeo o americano spende circa tra 1.000 e 3.000 dollari (tra 900 e 2.600 euro) all’anno per riscaldare e raffrescare l’abitazione. Mantenere una temperatura confortevole a casa non è soltanto costoso ma richiede anche molto lavoro. Sapere quale tariffa energetica scegliere, acquistare l’impianto di riscaldamento e condizionamento giusto, organizzare una riparazione o la manutenzione annuale richiede tempo. tado° si prenderà cura di tutti gli aspetti della gestione del clima domestico con una nuova offerta di servizi per i suoi consumatori al fine di rendere loro la vita più facile, confortevole e conveniente.

I prodotti tado° possono essere acquistati in tutti gli Apple Store europei, presso oltre 30 operatori del mercato energetico e nei punti vendita delle più importanti catene commerciali e partner.

Per maggiori informazioni su tado°, i nostri investitori, o per richiedere ulteriori immagini potete contattare:

Informazioni su tado°

Fondata a Monaco di Baviera nel 2011, tado° è il leader nella gestione intelligente del clima domestico. Con i suoi Termostati Intelligenti per il riscaldamento e la climatizzazione, tado° è il tuo Assistente Climatico che integra Skill come: Geolocalizzazione, Integrazione Dati Meteo, Rilevamento Finestra Aperta, Benessere Ambientale e Servizi di Riparazione Caldaia. Con 180 dipendenti, tado° ridimensiona il consumo energetico domestico per incrementare comfort, risparmio e benessere. www.tado.com/it/

Enti che hanno partecipato a questo round di finanziamenti:

About Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon.

“Customers love using voice to interact with the technology in their home,” said Paul Bernard, director of the Alexa Fund. “It provides a natural, seamless way to control everything from lights and security systems to appliances and thermostats. Climate control systems, in particular, stand out as popular smart home experiences with Alexa and we’re excited to support tado° as they bring their Alexa-compatible devices to more customers across Europe.”

About E.ON

E.ON operates internationally and provides power and gas distribution networks and related services; and distributes energy solutions to residential customers, small and medium sized enterprises, large commercial and industrial customers, and public entities.

“The home of the future will be smarter and more sustainable. E.ON is making this a reality. We enable our customers to control their energy needs completely on their own. Being able to intelligently manage comfort at home is an essential part of our Future Energy Home solution and we are happy to strengthen our existing partnership with tado°” said Frank Meyer, SVP B2C Solutions, E-Mobility & Innovation at E.ON.

About Total Energy Ventures

Total Energy Ventures is the venture capital arm of French energy major Total. Its investments support the development of companies with innovative technologies and business models in areas such as alternative and renewable energies, efficient use of energy and natural resources, waste management and greenhouse gas reduction, mobility and transportation etc. that will help meet the challenges of the energy transition.

About Energy Innovation Capital

Energy Innovation Capital is the premier capital provider to energy innovators. EIC is building a platform for entrepreneurs to drive Silicon Valley innovation in the global oil, gas and energy industries. www.energyinnovationcapital.com

“tado° Smart Thermostats deliver energy savings for consumers and enable value-added energy services that together drive increased sustainability, a key investment criterion for Energy Innovation Capital,” said Kevin Skillern, Managing Partner at Energy Innovation Capital.

About the European Investment Bank

The European Investment Bank (EIB) is the long-term lending institution of the European Union, owned by its Member States. It makes long-term finance available for sound investment in order to contribute towards EU policy goals.

EIB Vice-President Ambroise Fayolle, who is responsible for operations in Germany and EFSI at the Bank, said: “Climate change is one of the greatest global challenges of our time. To cope with its effects, we must act quickly, efficiently and innovatively. I therefore particularly welcome the fact that we have gained a new private sector partner in tado°, which can assist us on the path to better climate protection. With its internet-based smart thermostats, which adjust heating to residents’ behaviour, tado° is breaking new ground in reducing energy consumption sustainably. This modern, efficient and innovative approach is precisely what the EU bank, the world’s largest multinational finance provider for climate change projects, is aiming at, with the support of the Juncker Plan.”

WS Capital

WS Capital is an investment firm founded by Walter Schmidt. Mr. Walter Schmidt has served in executive roles in both of Europe’s leading sub-metering companies Techem and ISTA. For about 12 years Mr. Walter Schmidt has been CEO of ISTA, a previously private equity owned company. ISTA has been sold to Hong Kong based CKI in 2017 for €5.7b. As part of the sale of ISTA Mr. Walter Schmidt has resigned from the long-time CEO role at ISTA. Mr. Walter Schmidt joins the Board of tado° to support the growth of the company.

About Inven Capital

Inven Capital is a company established by a major European energy utility ČEZ to invest in the new energy sector. Their investment team represents a balanced mix of skills from the energy sector, structured finance and investment banking. Inven Capital seeks investments into small to middle-market innovative cleantech companies from Europe.

Existing investors Target Partners, Shortcut Ventures, Statkraft Ventures, and others continue to support tado°.