Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

tado° presenteert zijn nieuwe generatie software - dit maakt van tado° de Slimme Klimaat Assistent

Berlijn, 1 september 2017 - Op tijd voor het komende verwarmingsseizoen, tado°, de europese marktleider in intelligente klimaatsturing voor thuis, lanceerde zijn nieuwe generatie software op IFA in Berlijn.

De Slimme Klimaat Assistent De nieuwe software gaat verder dan klimaatcontrole, dit maakt van tado° de Slimme Klimaat Assistent met nieuwe functionaliteit dat gebruikers helpen om te genieten van een betaalbare warme thuis.

• Open Raam Detectie: Plotse verandering in temperatuur en luchtvochtigheid wanneer een raam geopend is, zijn gedetecteerd door de tado° Open Raam Detectie die de verwarming automatisch uitschakelt om geen energie te verspillen.
  • Herstelserviceknop: Met één knopdruk kunnen tado° gebruikers bij problemen met hun verwarming of airconditioningssystemen een herstelservice in hun buurt aanvragen. (Beschikbaar herfst 2017 in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk)
  • Locatiegebaseerde sturing (Geofencing): Het zorgt ervoor dat de verwarming automatisch omlaag geregeld wordt wanneer de laatste persoon het huis verlaat en dat het reeds comfortabel warm is wanneer de eerste persoon terugkomt. Bovendien, kunt u de geofencing radius aanpassen die ervoor zorgt dat tado° naar de thuismodus schakelt.
  • Sturing via weersvoorspelling: Wanneer er zonneschijn voorspeld wordt, zal tado° de verwarming verlagen om de zonnewinst te benutten en vermijdt de oververhitting voor een hogere efficiëntie en comfort thuis. Het nieuwe klimaatrapport visualiseert nu deze effecten.

Energiebesparingsrapport
Vanaf vandaag, hebben tado° klanten toegang tot een nieuw Energiebesparingsrapport, hetgeen je op een maandelijkse basis toont hoeveel energie tado° bespaard heeft. Bijvoorbeeld “In de laatste maand heb je 29% bespaard op jouw verwarmingskosten”. Het gaat zelfs in meer detail door het visualiseren van de activiteiten van de tado° assistent zoals de gecummuleerde geofencing afwezigheidsmodus, de impact van Weerintegratie en hoe vaak een open raam gedetecteerd werd.

Platform connectiviteit voor alle grote thuisassistenten
Thuisassistenten zoals Amazon Alexa, Apple Homekit en Google Assistant worden steeds populairder. Ze helpen om alles in het huis te verbinden en laten de gebruikers toe hun apparaten te controleren door middel van hun stem. tado° is een van de eerste bedrijven waarvan de slimme thermostaten naadloos kunnen worden geïntegreerd in alle drie de grote, per stem controleerbare platformen.

tado°’s CEO Toon Bouten legt uit: “Met zijn nieuwe software wordt tado° de Slimme Klimaat Assistent die voor de gebruikers op de achtergrond werkt. tado° zorgt voor alles. Het systeem registreert bijvoorbeeld wanneer de laatste het huis verlaat, een raam geopend wordt, of de zon schijnt en past automatisch de verwarming aan. Met tado° haalt men een allesomvattend zonder zorgen pakket in huis, dat ook nu via de stem bestuurd kan worden.”

Energiebesparingsgarantie
Het bedrijf is zeer zelfverzekerd over hun nieuwe software en garandeert energiebesparing voor hun klanten. In het eerste jaar kunnen klanten van de nieuwste productgeneratie V3 gebruik maken van de Energiebesparingsgarantie, met het recht om de producten terug te sturen en een volledige terugbetaling te krijgen.

Beeld

De hoge resolutie afbeeldingen zijn hier beschikbaar.
Voor meer afbeeldingen, kunt u terecht op www.tado.com

Over tado°

Gevestigd in München, tado°, de europese marktleider in intelligente oplossingen voor klimaatsturing, was in 2011 opgericht. tado° revolutioneert de manier hoe energie wordt gebruikt thuis. Door het gebruik van een locatiebewuste app, past tado° automatisch de temperatuur gebaseerd op de locatie van de bewoners aan, laat gezinnen toe om aanzienlijk op energiekosten te besparen en terwijl een hoger niveau van comfort te bereiken. tado° heeft 150 werknemers, meer dan 50 miljoen euro aan risicokapitaalfonds en is actief in Europa en de VS.

Perscontact tado°

Stefanie Sedlak
Sapporobogen 6-8
80637 Munich