Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

Tel.: +31 20 8084430

Amazon’s Alexa heats up Europe

Munich, 14. September 2016: As an official launch partner, tado° is delighted to team up with Amazon Echo to bring Alexa to the UK, Germany and Austria. Having already partnered with Amazon in the US, tado° is pioneering integration with Alexa in Europe.

Alexa is Amazon Echo’s voice feature that allows users to talk to their devices. British, German and Austrian residents can now intuitively use hands-free heating control for more comfort, convenience and savings. Amazon Echo allows users to set, increase or decrease their home temperature with tado°; for example: “Alexa, set (living room) temperature to 22 degrees", or "Alexa, increase (bedroom) temperature by three degrees."

Our Smart Thermostats save users up to 31 per cent of their energy bill and have become a core part of connected homes. tado° works as a digital assistant in the background and automatically controls the heating based on your preferences and location. With today’s Amazon Echo partnership, tado° users can now control their heating manually, via app or with their voice.

Beeld

Voor meer beeld, kijk op: https://www.tado.com/nl/pers

Over tado°

tado°, de Europese leider op het gebied van slimme klimaatbeheersing in huis, is opgericht in 2011 door Christian Deilmann, Johannes Schwarz, Valentin Sawadski en Leopold von Bismarck. Het tado° hoofdkantoor staat in München.

Met zijn slimme thermostaat en slimme airco bediening ontketent tado° een revolutie in de manier waarop in het huis energie wordt verbruikt. Door het gebruik van een geo-locatie app verandert tado° automatisch de temperatuur op basis van de locatie van de bewoners en stelt huishoudens in staat om aanzienlijk op energiekosten te besparen, terwijl ze meer comfort ervaren.

Perscontact tado°

Lindwurmstraße 76
80337 Munich

tado° Benelux
Diederik Nederlof

06-29620553

Ga terug

Hallo,

Verwarmingsinstallaties en airconditionings zijn gecompliceerd. We zijn niet allemaal expert op dit gebied. Daarom helpen wij u graag verder.

Wij bellen u gratis terug als u vragen hebt over tado°.

Groet, het tado° team

Ik heb...

* Wij zullen uw gegevens niet met anderen delen.