tado° luidt nieuwe generatie slimme thermostaten in

Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

Tel.: +31 20 8084430

Smart Thermostat van tado° houdt rekening met je locatie én omgeving

AMSTERDAM – De onafhankelijke internet-of-things startup tado° lanceert maandag 10 november zijn Smart Thermostat in Nederland. De tado° verbindt bijna alle bestaande verwarmingssystemen in Nederland via de smartphone app met geo-aware functie. De Smart Thermostat levert huishoudens een besparing op tot wel 31% 1

Christian Deilmann, oprichter en CEO van tado°: "Er bestaat een enorme belangstelling naar ons product in Nederland. Het Nederlandse energielandschap ondergaat momenteel een stortvloed aan Slimme Thermostaten. Wij durven te zeggen dat we onafhankelijk en onderscheidend zijn, voornamelijk dankzij de intelligentie van ons systeem. We zijn trots dat we ons product nu ook in Nederland lanceren."

Besparing: Nederlandse huishoudens besteden gemiddeld ruim 1300 euro per jaar aan energie. Een vergelijkbaar bedrag als in Duitsland of het Verenigd Koninkrijk, waar tado° sinds 2012 te koop is en waar tado° elk huishouden een paar honderd euro aan stookkosten per jaar bespaard. De besparing op stookkosten kan dankzij het slimme systeem oplopen tot 30%*.

Het slimme systeem De tado° Smart Thermostat bestaat uit een eenvoudig zelf te installeren set. Middelpunt in dit systeem is de gebruiksvriendelijke app (te downloaden via tado.com/nl) die detecteert wanneer de laatste persoon het huis verlaat. Deze zet automatisch de verwarming lager om energie te besparen. Daarbij houdt de fraai vormgegeven Smart Thermostat rekening met de algemene isolatiekwaliteit van het gebouw, grootte van de ruimte(s) en bijvoorbeeld de afmetingen van de glazen. Bovendien houdt tado° rekening met de weersomstandigheden. tado° zorgt op deze manier dat het warm thuiskomen is wanneer het koud is buiten en wanneer de zon schijnt je geen overbodige stookkosten maakt.

Features

Automatische afwezigheid en aanwezigheidsdetectie: Met de geo-aware functie in de app bepaalt tado° de temperatuur automatisch op basis van locatie. Deze past de temperatuur aan wanneer de laatste bewoner het huis verlaat. En vlak voor de eerste persoon die thuiskomt verwarmt de tado° het huis vast voor, zodat het huis al warm en comfortabel is bij binnenkomst.

Integratie van weersvoorspellingen: Als bijvoorbeeld de zon gaat schijnen, zal tado° hier van tevoren automatisch rekening mee houden. Wanneer het bijvoorbeeld morgen warm wordt, dan tado°laat het systeem je huis (deels) verwarmen door de zon. Zo voorkom je dat je huis te warm wordt. Dit is extra handig voor zogenaamde 'slow heating systemen' als vloerverwarming.

Aanpassen aan omgevingskenmerken: tado° leert zelfstandig te reageren op specifieke eigenschappen van je huis. Invloeden als de isolatiekwaliteit en raamoppervlak worden als variabelen meegenomen in het proces om een zo efficiënt mogelijke verwarming te creëren.

tado° Care: Heb je ooit de onaangename verrassing van het najaar een niet-functionele verwarming gehad? Niet met de nieuwe tado° Care. Het voorziet storingen in de verwarmingsinstallatie. Mocht er toch een storing optreden, dan detecteert de tado° dat en biedt direct hulp. Ook controleert tado° Care je boiler met de Remote Boiler Check. Nog voor de winterse dagen beginnen weet je dan of je verwarming goed functioneert en ben je de rest van Nederland een aantal weken voor wanneer zij verrast worden door die plotseling koude dag en de verwarmingsmonteur nodig hebben.

Verslag: De tado° heeft een LED-matrix display met een capacitieve touch-interface voor snelle en eenvoudige aanpassingen. De minimalistische vormgeving past in elke woonkamer. Dankzij het verscholen display toont de thermostaat de gewenste informatie op elegante wijze, wanneer de gebruiker dat wenst. Dus geen onnodig storend en energie slurpend licht in de nacht. Bovendien heb je het mooiste scherm al op je telefoon, dus daar vind je dan ook de main interface via de app.

Vooruitstrevend en gebruiksvriendelijk design: With the report in the mobile or web app you can always keep an eye on how tado° works for you.

Einde persbericht

De tado° Smart Thermostat is o.a. in de webshop van tado° te koop voor 249,- euro of per maand te huren voor 6,99 euro. Huishoudens die geen thermostaat hebben, kunnen de Extension Kit gebruiken voor het opzetten van een draadloze verbinding met hun verwarmingssysteem (bijvoorbeeld in de kelder). De Extension Kit is verkrijgbaar als accessoire voor 99,- euro per maand te huren voor 2,99 euro.

Beeld

Voor meer beeld, kijk op: https://www.tado.com/nl/pers

Over tado°

tado°, de Europese leider op het gebied van slimme klimaatbeheersing in huis, is opgericht in 2011 door Christian Deilmann, Johannes Schwarz, Valentin Sawadski en Leopold von Bismarck. Het tado° hoofdkantoor staat in München.

Met zijn slimme thermostaat en slimme airco bediening ontketent tado° een revolutie in de manier waarop in het huis energie wordt verbruikt. Door het gebruik van een geo-locatie app verandert tado° automatisch de temperatuur op basis van de locatie van de bewoners en stelt huishoudens in staat om aanzienlijk op energiekosten te besparen, terwijl ze meer comfort ervaren.

Perscontact tado°

Lindwurmstraße 76
80337 Munich

tado° Benelux
Diederik Nederlof

06-29620553

Ga terug

Hallo,

Verwarmingsinstallaties en airconditionings zijn gecompliceerd. We zijn niet allemaal expert op dit gebied. Daarom helpen wij u graag verder.

Wij bellen u gratis terug als u vragen hebt over tado°.

Groet, het tado° team

Ik heb...

* Wij zullen uw gegevens niet met anderen delen.