Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

Tel.: +31 20 8084430

Slimme thermostaat bedrijf tado° presenteert uitgebreid portfolio

Nieuwe oplossingen stellen meer huishoudens in staat om energie te besparen

3 september 2015 - Intelligente klimaatbeheersing pionier tado° kondigt op IFA Berlijn een uitgebreid product portfolio aan. Nieuwe oplossingen voor temperatuurregeling per individuele kamer maken de tado° intelligentie mogelijk voor huizen met centrale stadsverwarming. Met deze nieuwe producten kunnen meer dan 600 miljoen huishoudens wereldwijd de tado° app gaan gebruiken.

Hoge energie prijzen en klimaatverandering zorgen ervoor dat huiseigenaren en huurders de energie-efficiëntie in hun huis serieus aanpakken.
Miljoenen euro’s worden elk jaar verspild door het verwarmen en koelen van lege woningen. Het is tado°’s missie om de energie-efficiëntie te verbeteren door de ontwikkeling van intelligente oplossingen voor verwarmings- en air conditioning systemen.

Sinds 2012 hebben de tado° Slimme Thermostaat en zijn geo-bewuste app oude en moderne verwarmingssystemen in Europa online gebracht. Hiervan hebben woningen met een eigen ketel en appartementen met centrale gasverwarming geprofiteerd. Op IFA, kondigt tado° twee nieuwe producten aan voor mensen met een gedeeld verwarmingssysteem, zoals een appartement met centrale stadsverwarming of een ketel in de kelder.

De nieuwe Additionele Slimme Thermostaat kan meerdere verwarmingszones binnen een woning individueel bedienen. Verschillende etages of individuele kamers met vloerverwarming kunnen bijvoorbeeld bediend worden via een thermostaat in elke kamer. Het oude bedieningspaneel kan eenvoudig worden vervangen zodat de temperatuur in elke kamer geregeld wordt via de intelligente tado° app. Hiermee zorgt tado° voor een alomvattende verwarmingsoplossing voor het huishouden. Een Additionele Slimme Thermostaat kan worden gekocht voor €199 of gehuurd voor €7,99 per maand en wordt verzonden vanaf november 2015.

tado° kondigt ook de Slimme Radiatorknop aan die de gewone radiatorknoppen kan vervangen. Verkrijgbaar in het 3e kwartaal van 2016 en uitermate geschikt voor woningen met radiatoren maar zonder centrale gasverwarming. Daarnaast maakt deze nieuwe oplossing het ook mogelijk voor bestaande tado° gebruikers om in hun kamers afzonderlijk de temperatuur te regelen. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan het beta test programma is informatie beschikbaar op tado°’s website.

tado° Smart AC Control

tado° biedt een 1e klas energielabel (A+++)
Per 26 september 2015 wordt de nieuwe Europese ErP richtlijn van kracht en wordt het energielabel, zoals reeds geldt voor koelkasten en wasmachines, ook verplicht voor verwarmingssystemen. De tado° Slimme Thermostaat wordt altijd ingedeeld in de hoogste temperatuurregeling klasse en draagt significant bij aan een 1e klas energie-efficiëntie label. Voor meer informatie: www.tado.com/erp.

Beeld

Voor meer beeld, kijk op: https://www.tado.com/nl/pers

Over tado°

tado°, de Europese leider op het gebied van slimme klimaatbeheersing in huis, is opgericht in 2011 door Christian Deilmann, Johannes Schwarz, Valentin Sawadski en Leopold von Bismarck. Het tado° hoofdkantoor staat in München.

Met zijn slimme thermostaat en slimme airco bediening ontketent tado° een revolutie in de manier waarop in het huis energie wordt verbruikt. Door het gebruik van een geo-locatie app verandert tado° automatisch de temperatuur op basis van de locatie van de bewoners en stelt huishoudens in staat om aanzienlijk op energiekosten te besparen, terwijl ze meer comfort ervaren.

Perscontact tado°

Lindwurmstraße 76
80337 Munich

tado° Benelux
Diederik Nederlof

06-29620553

Ga terug

Hallo,

Verwarmingsinstallaties en airconditionings zijn gecompliceerd. We zijn niet allemaal expert op dit gebied. Daarom helpen wij u graag verder.

Wij bellen u gratis terug als u vragen hebt over tado°.

Groet, het tado° team

Ik heb...

* Wij zullen uw gegevens niet met anderen delen.