tado° lanceert Smart AC Control

Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

Tel.: +31 20 8084430

tado° lanceert een nieuw tijdperk in airconditioning met de introductie van Smart AC Control

tado° Smart AC Control
  • Nu beschikbaar: Het eerste apparaat ter wereld voor een intelligente bediening van je airconditioning thuis.
  • Koelt voordat je thuiskomt en bespaart als je van huis bent door gebruik te maken van de locatie van je smartphone.
  • Meer comfort, minder energie: vermindert het energieverbruik van je airconditioning tot wel 40%.

Vandaag, precies op tijd voor de aankomende zomerhitte, kondigt tado°, de Europese leider op het gebied van slimme klimaatbeheersing in huis, de officiële wereldwijde introductie aan van haar slimme airco bediening (Smart AC Control). Deze nieuwe oplossing verandert een standaard airconditioner in een slim apparaat dat automatisch energie bespaart als je van huis bent, terwijl het zorgt voor een aangenaam koele woning als je thuiskomt.

Met 2014 als officieel het warmste jaar en stijgende mondiale inkomens, is het gebruik van airconditioning wereldwijd hoog en snel groeiend. Hetgeen ook voor Nederland geldt. In de nabije toekomst zullen meer dan een miljard mensen in staat zijn om hun eerste airconditioning aan te schaffen, resulterend in een significante toename van het energieverbruik. Alleen al in China, is de verkoop van airconditioners verdubbeld in de laatste vijf jaar, terwijl bijna 90% van de woningen in de Verenigde Staten al een airconditioner heeft. Dit veroorzaakt 100 miljoen ton kooldioxide per jaar.

Met de slimme airco bediening maakt tado° elke airconditioner intelligent. Door gebruik te maken van de locatie van je smartphone stelt je airconditioner zich automatisch in op het moment van vertrek en thuiskomst. De geo-locatie app op je smartphone weet wanneer je jouw woning verlaat en zet de airconditioning uit. Zodra je in de buurt komt van je woning, begint tado° met het koelen zodat je altijd thuiskomt in een aangenaam koel huis, zonder iets te hoeven doen. Met de volledig automatische temperatuurregeling maakt tado° niet alleen je woning comfortabeler maar helpt het je ook om tot 40% op je energiekosten te besparen.

“Geen compromissen meer” zegt Christian Deilmann. “Tot nu toe moest je altijd de afweging maken of je wilde genieten van een koel huis door de airco de hele dag aan te laten staan of de airco uit te zetten om kosten en energie te besparen. Bij tado° geloven we in onze ‘state-of-the-art’ slimme technologie die energie verspilling automatisch voorkomt. Met de nieuwe tado° slimme airco bediening zorgen we voor een optimaal comfort en nieuwe manier om je woning te koelen”.

Het maakt niet uit waar je bent – onderweg, op vakantie of op het werk – met de tado° app op je smartphone weet je altijd wat de temperatuur in je woning is en kan je heel eenvoudig je persoonlijke instellingen wijzigen. Het slanke en mooie design van de tado° slimme airco bediening past in de sfeer van je woning en biedt daarnaast met een matrix LED display en capacitive touch interface een snelle en eenvoudig manier om ook handmatig aanpassingen te doen.

De tado° hardware is uitgerust met sensoren zoals; temperatuur, vochtigheid, licht, geluid, beweging en BLE. “Niet alle sensoren worden momenteel gebruikt”, legt Christian uit. “Het mooie van ‘connected devices’ is dat ze nog beter en slimmer worden met elke update, waardoor zowel de bestaande als nieuwe gebruikers hiervan op eenzelfde manier kunnen profiteren.”

tado° is geschikt voor elke op afstand bedienbare split, multi-split, raam en mobiele airconditioning en is eenvoudig te installeren. tado° verbindt met de airconditioner via infrarood (IR) en verbindt met het internet door gebruik te maken van WiFi in je woning – er zijn geen additionele kabels nodig. tado° kan worden bevestigd aan de muur of flexibel worden geplaatst op een tafel.

De tado° app voor iOS en Android kan gratis worden gedownload. De Windows Phone app volgt in de komende weken.

Vanaf vandaag is de tado° slimme airco bediening beschikbaar voor €179 rechtstreeks via www.tado.com. Vanaf de eerste week Juli zal de tado° slimme airco bediening ook verkrijgbaar zijn bij Mediamarkt, Makro, Gamma en online bij Bol.com en Wehkamp.nl.

Noot voor de redactie – niet voor publicatie

Beeld

Voor meer beeld, kijk op: https://www.tado.com/nl/pers
Video: https://www.youtube.com/watch?v=NOsVzEyR8zw&feature=youtu.be

Over tado°

tado°, de Europese leider op het gebied van slimme klimaatbeheersing in huis, is opgericht in 2011 door Christian Deilmann, Johannes Schwarz, Valentin Sawadski en Leopold von Bismarck. Het tado° hoofdkantoor staat in München.

Met zijn slimme thermostaat en slimme airco bediening ontketent tado° een revolutie in de manier waarop in het huis energie wordt verbruikt. Door het gebruik van een geo-locatie app verandert tado° automatisch de temperatuur op basis van de locatie van de bewoners en stelt huishoudens in staat om aanzienlijk op energiekosten te besparen, terwijl ze meer comfort ervaren.

Perscontact tado°

Lindwurmstraße 76
80337 Munich

tado° Benelux
Diederik Nederlof

06-29620553

Ga terug

Hallo,

Verwarmingsinstallaties en airconditionings zijn gecompliceerd. We zijn niet allemaal expert op dit gebied. Daarom helpen wij u graag verder.

Wij bellen u gratis terug als u vragen hebt over tado°.

Groet, het tado° team

Ik heb...

* Wij zullen uw gegevens niet met anderen delen.