Indien u vragen heeft, neem contact met ons op:

Tel.: +31 20 8084430

tado° benoemt Toon Bouten als Chief Executive Officer

München, Duitsland, 20 juni, 2017 - tado GmbH heeft vandaag aangekondigd dat Toon Bouten Christian Deilmann zal opvolgen als Chief Executive Officer, met ingang van 10 juli 2017. Deilmann zal zich concentreren op de zakelijke ontwikkeling als Chief Product Officer en als een lid van het Executive Management Board.

Als een internationaal erkende manager, brengt Bouten meer dan 30 jaar ervaring als CEO bij organisaties die elektronica verkopen voor het grote publiek, internetbedrijven en start-ups.

Christian Deilmann, medeoprichter van tado° legt uit, “Bij tado° geloven in twee factoren voor succes: Snelle groei van geconnecteerde gezinnen en wederkerende omzet uit dienstverlening. In de afgelopen jaren heb ik al mijn energie geconcentreerd op het eerste en het heeft goed werk geleverd met de jaar-op-jaar groeicijfers van meer dan 100 procent. Maar ik heb altijd meer tijd gewild om onze nieuwe bedrijfsmodellen voor dienstverleningen te sturen en ik zal nu precies dit kunnen doen. Ik voel me extreem gelukkig om iemand van Toons status te vinden voor ons managementteam.” Deilmann gaat verder, “Toons ervaring in managen van Fortune 500 bedrijven zoals Philips Consumer Electronics en Compaq Computers zal ons helpen onze organisatie te laten ontwikkelen terwijl onze sterke groei verder zet. Zijn track record van het opzetten van de online-recruiting start-up Jobline, tot het introduceren op de beurs loopt gelijk met onze plannen voor tado°. Meest belangrijk, Onze bedrijfscultuur is Toon op het lijf geschreven.”

“Tijdens de afgelopen zes jaar, heeft Christian met tado° de markt gecreëerd voor intelligente klimaatsturing in Europa,” zei Toon Bouten. “Met enorme passie en een uitstekend team, levert Christian en het hele bedrijf uitstekende producten en diensten die elke dag gebruikt worden door verschillende honderdduizenden klanten. Het is een spannend voorstel om tados’ marktleiderschap uit te breiden terwijl we vechten tegen klimaatverandering, door meer intelligente controle te voorzien voor gebouwen. Ik ben uitgelaten met de kans te werken als een deel van het managementteam, om tado° naar zijn volgende groeifase te brengen.

Kurt Müller, voorzitter van de raad van commissarissen van tado°, voegt toe, “Christian heeft een fantastisch bedrijf opgericht en heeft enorme aandeelhouderswaarde gecreëerd. Onder zijn leiding is tado° verdergegaan met het zetten van de toon voor een nieuwe generatie aan energiebedrijven. We ondersteunen de oprichters keuze om Toon Bouten aan te werven als nieuwe CEO and verwelkomen Toon hartig in het team.”

Toon bouten, voorheen werkzaam als vice-president van Philips Electronics NV, waar hij de European Consumer Division leidde met een omzet van miljarden euro in 48 EMEA landen. Als vicepresident van Compaq Computers, startte hij de Compaq Consumer Division in EMEA and heeft een nummer één marktpositie bereikt in Europa met meer dan een miljard euro aan omzet binnen de zes jaar. In de vroege jaren 2000, nam hij de CEO positie over van de oprichter van Jobline AB, één van de eerste online rekruteringsbedrijven, en heeft binnen een jaar het bedrijf succesvol uitgebreid tot drie divisies in negen landen, de omzet verviervoudigd en het bedrijf noteert op de Stockholm beurs.

Meer recentelijk, diende Toon als president en CEO van GN Store Nord en GN Netcom, de deense koptelefoonproducent, waar hij succesvol de waardeketen herontwierp en veranderde het in een uitbreidbare en goed gepositioneerde leider in de koptelefoonmarkt. Toon Bouten heeft een ingenieursdiploma van de Technische Universiteit Eindhoven.

Over tado°

Gevestigd in München, tado°, de europese marktleider in intelligente oplossingen voor klimaatsturing, was opgericht in 2011. tado° revolutioneert de manier hoe energie wordt gebruikt thuis. Door het gebruik van een locatiebewuste app, past tado° automatisch de temperatuur gebaseerd op de locatie van de bewoners aan, laat gezinnen toe om aanzienlijk op energiekosten te besparen en terwijl een hoger niveau van comfort te bereiken. tado° heeft 150 werknemers, meer dan 50 miljoen euro aan risicokapitaalfonds en is actief in Europa en de VS.

Beeld

Voor meer beeld, kijk op: https://www.tado.com/nl/pers

Perscontact tado°

tado GmbH