tado° justerar priset på Auto-Assist prenumeration för första gången sedan 2018 att driva innovation och förbättring

Press release image - Auto-Assist price increase EN 1200

Stockholm, den 7 mars 2024 – tado°, ledare inom smarta lösningar för inomhusklimat, meddelar idag en prisjustering för prenumeration på funktionen Auto-Assist. Ändringen träder i kraft från och med den 8 mars, med en ökning av den månatliga prenumerationsavgiften till 49 SEK och den årliga prenumerationsavgiften till 299 SEK. Användare kommer att få en notis när det är dags för nästa betalperiod. Prisändringen börjar gälla från och med nästa prenumerationsperiod. Höjningen blir den första sedan tjänsten introducerades 2018.

Står för en tredjedel av energibesparingarna

tado°s åtagande att erbjuda lösningar som faktiskt förbättrar energieffektiviteten i användares hem reflekteras i hanteringen av Auto-Assist: tjänsten har löpande uppdaterats med nya funktioner de senaste sex åren. Automatisk geofencing, varning för öppna fönster, Care & Protect och verktyget Energy IQ har förbättrat användarupplevelsen och effektiviteten markant under åren, vilket har sparat användare ett genomsnitt på 22 procent i uppvärmningskostnader varje år. Ungefär en tredjedel av det kan tillskrivas Auto-Assist-tjänsten, vilket betalar för prenumerationskostnaden och mer därtill.

Åtagande för innovation och hållbarhet

Justeringen av prenumerationsavgiften är ett strategiskt val för att fortsätta erbjuda våra användare moderna funktioner och investera i teknik och innovation som ytterligare kommer att optimera energibesparingarna. Tado° är engagerat i att stödja kunderna i att smart och hållbart hantera energiförbrukningen i sina hem, med fokus på energioptimering och kostnadseffektivitet.

Övergångsalternativ för kunder

Tado° värdesätter sitt användarcommunity och har förberett en smidig övergång till den nya prisstrukturen. Prenumeranter kommer kunna välja mellan att automatiskt övergå till det nya priset eller byta till en årlig prenumeration som ger 37 procent rabatt jämfört med den månatliga planen. För de som vill avsluta prenumerationen finns process för det på plats.

Om tado°

tado° är ledande i Europa inom intelligent klimathantering för hushåll samt leverantör av energihanteringslösningar för bostadshus. Som den enda oberoende plattformen med stöd för flera tillverkare ansluter tado° Smart Thermostat och övriga tjänster till alla typer av värme- eller kylsystem. Kunder kan dra nytta av energibesparande teknik som Geofencing och Open Window Detection samt dynamiska energierbjudanden. tado° grundades i München 2011 och har fler än 200 anställda. Företagets mål är att förändra hur energi konsumeras för bättre komfort och ökade besparingar – i synk med naturen. Läs mer på www.tado.com

Vänligen kontakta press@tado.com om du har några frågor.