Por favor contactar en caso de preguntas:

tado° levanta 50 millones de dólares en una nueva ronda de financiación

Múnich, 25 de octubre de 2018 - tado°, líder en gestión inteligente de la climatización doméstica, ha cerrado una ronda de financiación internacional de 50 millones de dólares (43 millones de euros). Empresas y entidades como Amazon, E.ON, Total Energy Ventures, Energy Innovation Capital, Inven Capital o el Banco Europeo de Inversiones, entre otras, han participado en el proceso que ha logrado un fondo total de 102 millones de dólares. Esta nueva inversión estará destinada a fortalecer la posición de tadoº en el mercado, ampliando sus ofertas de servicios y mejorando sus productos.

Líder en un mercado en rápido crecimiento

En torno al 30% de la energía consumida globalmente se utiliza para regular la temperatura de edificios y hogares*. tadoº es una de las pocas compañías que se dedica completamente a generar un impacto en este sector. Se espera que el mercado de los Termostatos Inteligentes alcance un valor de 6.800 millones de dólares a finales de 2022, con una tasa de crecimiento anual compuesto previsto (CAGR) del 54% hasta 2022**.

“Estamos convencidos de que muy pronto todos los edificios se climatizarán de forma inteligente. Es el momento perfecto para obtener capital y utilizarlo para posicionarnos como el número uno en este mercado creciente”, explica Toon Bouten, CEO de tadoº.

¿Cómo funciona tadoº?

Los Termostatos Inteligentes de tado° conectan los sistemas de calefacción y aire acondicionado a internet. La app disponible para smartphones detecta cuándo los habitantes salen o vuelven a casa, o cuándo una ventana está abierta, para graduar la temperatura de forma eficiente. Además, la previsión del tiempo o los algoritmos adaptativos ayudan a ahorrar hasta un 31% en los costes de calefacción mientras se mejora el confort en el hogar.

De Termostatos Inteligentes a Gestión de la climatización en nuestros hogares

“Sentirse cómodo y disponer de un ambiente a la temperatura perfecta es una necesidad básica del ser humano”, comenta Christian Deilmann, cofundador y CPO de tadoº. “Nuestra meta es incrementar todavía más el valor del servicio que ofrecemos a nuestros clientes, por lo que invertiremos este nuevo capital en nuevos servicios para gestionar de forma integral la climatización en casa”.

Una familia promedio de Europa o Estados Unidos gasta una media de entre 1.000 y 3.000 dólares (900 y 2.600 euros) en calentar y climatizar su hogar. Mantener un hogar a la temperatura perfecta no solo es caro, también requiere un trabajo extra: elegir una tarifa de luz y gas, comprar el sistema de calefacción o aire acondicionado adecuados, perder tiempo en reparaciones o mantenimiento… tadoº se ocupará de todos los aspectos relacionados con la climatización de los hogares de los usuarios con nuevos servicios que harán sus vidas más fáciles, cómodas y económicas.

Los productos de tadoº pueden comprarse en todas las Apple Store de Europa, en más de 30 compañías de energía y otros vendedores y socios.

Para más información sobre tadoº, nuestros inversores, o más imágenes, por favor contacte con:

Sobre tado°

Fundada en Munich en 2011, tado° es la compañía líder del mercado en soluciones inteligentes de gestión de la climatización en el hogar. Con sus Termostatos Inteligentes para calentar nuestros hogares, tado° actúa como un Asistente Personal para gestionar el ambiente en casa, con skills como Geolocalización, Adaptación Meteorológica, Detección de Ventanas Abiertas o Ambiente Confortable, entre otras. Con más de 180 empleados, tadoº reformula la forma en la que se consume energía en casa para conseguir más confort, ahorro y bienestar. www.tado.com.

Las empresas que han participado en esta ronda de inversión:

About Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon.

“Customers love using voice to interact with the technology in their home,” said Paul Bernard, director of the Alexa Fund. “It provides a natural, seamless way to control everything from lights and security systems to appliances and thermostats. Climate control systems, in particular, stand out as popular smart home experiences with Alexa and we’re excited to support tado° as they bring their Alexa-compatible devices to more customers across Europe.”

About E.ON

E.ON is an international private energy company, which focuses on energy networks, customer solutions, and renewable energy. As one of Europe's largest energy companies, E.ON plays a leading role in shaping a clean, digital, decentralized world of energy. To this end, the company develops and sells products and solutions for private, commercial and industrial customers.

“The home of the future will be smarter and more sustainable. E.ON is making this a reality. We enable our customers to control their energy needs completely on their own. Being able to intelligently manage comfort at home is an essential part of our Future Energy Home solution and we are happy to strengthen our existing partnership with tado°” said Frank Meyer, SVP B2C Solutions, E-Mobility & Innovation at E.ON.

About Total Energy Ventures

Total Energy Ventures is the venture capital arm of French energy major Total. Its investments support the development of companies with innovative technologies and business models in areas such as alternative and renewable energies, efficient use of energy and natural resources, waste management and greenhouse gas reduction, mobility and transportation etc. that will help meet the challenges of the energy transition.

About Energy Innovation Capital

Energy Innovation Capital is the premier capital provider to energy innovators. EIC is building a platform for entrepreneurs to drive Silicon Valley innovation in the global oil, gas and energy industries. www.energyinnovationcapital.com

“tado° Smart Thermostats deliver energy savings for consumers and enable value-added energy services that together drive increased sustainability, a key investment criterion for Energy Innovation Capital,” said Kevin Skillern, Managing Partner at Energy Innovation Capital.

About the European Investment Bank

The European Investment Bank (EIB) is the long-term lending institution of the European Union, owned by its Member States. It makes long-term finance available for sound investment in order to contribute towards EU policy goals.

EIB Vice-President Ambroise Fayolle, who is responsible for operations in Germany and EFSI at the Bank, said: “Climate change is one of the greatest global challenges of our time. To cope with its effects, we must act quickly, efficiently and innovatively. I therefore particularly welcome the fact that we have gained a new private sector partner in tado°, which can assist us on the path to better climate protection. With its internet-based smart thermostats, which adjust heating to residents’ behaviour, tado° is breaking new ground in reducing energy consumption sustainably. This modern, efficient and innovative approach is precisely what the EU bank, the world’s largest multinational finance provider for climate change projects, is aiming at, with the support of the Juncker Plan.”

WS Capital

WS Capital is an investment firm founded by Walter Schmidt. Mr. Walter Schmidt has served in executive roles in both of Europe’s leading sub-metering companies Techem and ISTA. For about 12 years Mr. Walter Schmidt has been CEO of ISTA, a previously private equity owned company. ISTA has been sold to Hong Kong based CKI in 2017 for €5.7b. As part of the sale of ISTA Mr. Walter Schmidt has resigned from the long-time CEO role at ISTA. Mr. Walter Schmidt joins the Board of tado° to support the growth of the company.

About INVEN CAPITAL

INVEN CAPITAL is CEZ Group’s venture capital fund invested as well by the European Investment Bank (EIB). EIB financing uses funds from the European Fund for Strategic Investments (EFSI). INVEN CAPITAL's strategy is to seek opportunities for investing in smaller, innovative and growing smart energy businesses in Europe.

Existing investors Target Partners, Shortcut Ventures, Statkraft Ventures, and others continue to support tado°.

Descarga